Menu

اخبار

مریم میرزاخانی نابغه ریاضی جهان درگذشت
ایجاد شده توسط : MYTEHRAN\shamsedini-dardasht در 1396/04/27 11:18:14 ب.ظ

درگذشت اندوه‏بار مریم میرزاخانی، نابغه نامدار ریاضی ایران و جهان موجب تألم و تأثر فراوان شد. ادامه مطلب...


جشن میلاد امام رضا (ع)
ایجاد شده توسط : MYTEHRAN\shamsedini-dardasht در 1396/05/18 03:45:56 ب.ظ

برگزاری جشن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و... ادامه مطلب...


مشاهده اخبار

ثبت نام 270 هزار شهروند تهرانی درکانون بازی های رایانه ای جشنواره شکوفا/ راه اندازی 2 باشگاه بازی های رایانه ای در تهران
ایجاد شده توسط : MYTEHRAN\motamed-m در 1392/12/15 12:50:01 ب.ظ

مراسم اختتامیه کانون بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا یکشنبه 11 اسفندماه در سالن...


مراسم اختتامیه کانون بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا یکشنبه 11 اسفندماه در سالن آمفی تئاتر سینما ققنوس منطقه 21 شهرداری تهران برگزار و از قهرمانان مسابقات بازی های رایانه ای سطح شهر تهران و همچنین مسابقات رالی خانوادگی تجلیل شد.



به گزارش خبرنگار ستاد خبری جشنواره شکوفا، در این مراسم سید محمد آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، کاوه تیمورنژاد مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، مسعود سیرتی دبیر مجموعه جشنواره های شکوفا و معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 تهران، بهروز مینایی دبیر علمی کانون بازی های رایانه ای شکوفا، مدیران ورزش مناطق 22گانه شهر تهران، معاونین ورزش بانوان و آقایان سازمان ورزش، رییس انجمن بازی های رایانه ای سازمان ورزش، مسوولان کانون های بازی های رایانه ای محلات و قهرمانان مسابقات بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا و همچنین رالی خانوادگی پایتخت حضور داشتند.



بسیج امکانات شهرداری تهران برای ایجاد بسترسازی ورزشی در محلات



در ابتدای کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 تهران ضمن خیرمقدم به حاضرین اظهار داشت: شهرداری تهران تمام امکانات خود را برای بسترسازی ورزش شهروندان در محله های سطح شهر تهران بسیج کرده که خوشبختانه با استقبال اقشار عمومی مردم مواجه شده است.



وی از برپایی ایستگاه های تفریحی فرهنگی در نواحی پایتخت خبر داد و گفت: به تعداد ناحیه های شهرداری 122 برنامه تفریحی فرهنگی در صبح و عصر برای شهروندان تهرانی اجرا می شود که مشارکت جدی مردم را  می طلبد.  



کمالی نسب، حضور در رقابت های خانوادگی و مسابقات سالم را در افزایش تعامل بین افراد و ایجاد تفریح برای شهروندان موثر دانست و اظهارامیدواری کرد که تمام شهروندان تهرانی، حضور در ایستگاه های ورزش صبحگاهی و شرکت در مراسم کوه پیمایی را در برنامه هفتگی خود قرار دهند و با شرکت در این برنامه های سالم و پرنشاط در راستای ایجاد شهر سالم گام بردارند.



غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان با توسعه تفریحات ورزشی در محلات شهر تهران



در ادامه سید محمد آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری تهران و رییس ستاد اجرایی بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا، بازی های رایانه ای را برای نوجوانان و جوانان یک نیاز دانست و افزود: بازی های رایانه ای به دلیل استفاده از فن آوری های جدید و ابزارهای نوین و اجرا در فضای شبکه، هیجان خاصی را برای مخاطبان ایجاد می کند از این رو این هنر صنعت به یکی از متداول ترین ابزار سرگرمی نسل جوان تبدیل شده است.



وی اعلام کرد: کانون بازی های رایانه ای جشنواره شکوفا دو باشگاه به عنوان مرکز بازی های مجازی هم اکنون در شمال و جنوب تهران ایجاد کرده بر اساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران 2 باشگاه دیگر نیز در همین راستا در پهنه شرق و غرب پایتخت ویژه نوجوانان و جوانان علاقه مند راه اندازی می شود.



 وی تصریح کرد: رویکرد ما به سمت بازی های مجازی، در راستای توسعه تفریحات ورزشی در سطح شهر تهران بود. ما باید تفریح را برای مردم باز تعریف کنیم. به جای اینکه به بازی های رایانه ای تهدید تلقی شود، باید از نگاه یک فرصت برای جذب جوان ها به آن نگاه کرد.



رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: جشنواره شکوفا فرصتی فراهم کرد تا برای اولین بار مسابقات بازی های رایانه ای برای بانوان در ایران برگزار شود که امسال دور دوم این رقابت ها را شاهد بودیم.



 وی افزود: سازمان ورزش با نگاهی همه جانبه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که در تهران وجود دارد، به دنبال ایجاد تفریحات سالم ورزشی برای جوانان و شهروندان تهرانی است.



آقامیر با اشاره به این که امروز درصد بالایی از نوجوانان و جوانان استفاده از بازی های رایانه ای را برای اوقات فراغت خود انتخاب می کنند، گفت: از آنجایی که دانش آموزان و دانشجویان در این رده سنی قرار دارند، لذا افزایش مخاطبین این عرصه آسان به نظر می رسد.



وی با تاکید بر این که امسال به چگونگی برقراری ارتباط میان بازی های رایانه ای و ورزش و تفریح پرداخته شد، ادامه داد: بدون شک توجه به استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و به تبع آن افزایش اثرات مثبت بر افراد می تواند آن را در کنار سایر رشته های ورزشی سودمند قرار دهد.



رییس ستاد اجرایی بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که تفریحات ورزشی لازمه توسعه ورزش همگانی است. در نتیجه در نظر داریم از بازی های رایانه ای به عنوان یک تفریح در راستای توسعه ورزش همگانی بهره بگیریم.



وی ادامه داد: برابر تعاریف موجود هر نوع فعالیتی که منجر به تربیت بدنی و رشد فکری شود در حوزه تفریحات ورزشی و نیز حوزه ورزش همگانی جای دارد؛ پس می توان گفت ارائه بازی های رایانه ای مناسب (همسو با اعتقادات، سلامت و ... ) در جامعه نیز یک تفریح و ورزش محسوب می شود.



شرکت 30 هزار شهروند تهرانی دربازی های آن لاین مسابقات شکوفا



همچنین بهروز مینایی دبیر علمی کانون بازی های رایانه ای جشنواره شکوفا و مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: شهرداری تهران با برگزاری دومین جشنواره شکوفا و راه اندازی کانون بازی های رایانه ای در قالب کانون های هفت گانه شکوفا حرکت بزرگ و فعالیتی ستودنی را آغاز کرده که مسیر جدیدی را در بازی های رایانه ای در اختیار متولیان قرار می دهد.



وی با تشریح جنبه های مختلف بازی های رایانه ای تاکید کرد: بازی های رایانه ای مزایایی چون تفریح، ورزش، سرگرمی، تمرکز، مدیریت زمان، تقویت روحیه همکاری و آموزش پنهان را برای کودکان و نوجوانان در دل خود دارد.



مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با اشاره به ابعاد هنری و صنعتی بازی های رایانه ای گفت: در ساخت یک بازی رایانه ای هنرهایی چون انیمیشن، طراحی گرافیکی، چهره پردازی، سینما و ...به کار گرفته می شود تا اثری بدیع خلق شود. همچنین فروش بازی های رایانه ای در جهان بیشترین درآمد را برای شرکت های سازنده به همراه دارد. به عنوان نمونه یک بازی رایانه ای در غرب 265 میلیون دلار هزینه در برداشته اما فروش آن ظرف سه روز به سودآوری 1 میلیارد دلاری منجر شده است.



وی خلق ثروت، کارآفرینی و اشتغالزایی را از مهمترین مزایای صنعتی بازی های رایانه ای برشمرد و افزود: متوسط سن بازی در ایران 16 سال است که باید برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و ایجاد تفریحات سالم برای آنان تلاش کرد.



مینایی با بیان اینکه سال گذشته یک بازی بومی در کانون بازی های رایانه ای داشتیم، اعلام کرد: امسال در دومین دوره جشنواره شکوفا 2 بازی بومی ایرانی درنظر گرفته شد که امیدواریم با خلق بازی های مناسب رایانه ای راستای فرهنگ سازی  نیز گام برداشته شود.



وی با اشاره به مراحل برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا، اظهارداشت: ابتدا مسابقات محله ای برپا شد که 270هزار شهروند در سامانه بازی های رایانه ای جشنواره شکوفا ثبت نام کردند که از این میان 30هزار نفر از علاقه مندان زن و مرد در رده های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در سطح محلات 374گانه پایتخت به رقابت با یکدیگر پرداختند.



دبیر علمی کانون بازی های رایانه ای جشنواره شکوفا خاطرنشان ساخت: منتخبین سطح محلات شامل 11 هزار و 220 شهروند در مسابقات بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا در سطح مناطق شهر تهران شرکت کردند که از میان آنان 750 نفر برگزیده و در مسابقات نهایی شهر تهران به رقابت با یکدیگر پرداختند.



در پایان این مراسم از قهرمانان برگزیده شهر تهران در رشته های انفرادی FIFA، PES، call of beauty  ، و آسمان دژ (ویژه آقایان)، رشته های حلزون نامه بر و شتاب در شهر (ویژه بانوان)و رشته تیمی counter مسابقات بازی های رایانه ای دومین جشنواره شکوفا با اهدای مدال، لوح سپاس و جوایز ویژه تجلیل به عمل آمد. همچنین قهرمانان مسابقات رالی خانوادگی نیز تقدیر شدند.

print
rating